loppu häämöttää.

Vähiin käy ennen kuin loppuu, mutta valmistumassa kuitenkin on tämä palapelikuvioinen, punainen tilkkutyöni. Huomaan aloittaneeni sen vuonna 2013 ja yhdessäkin blogipostauksessa kirjoittaneeni tämän olevan ”slow quilt”. Hidasta minulla on tämän kanssa ollutkin.

Kuvassa ovat joka tapauksessa vihoviimeiset työhön tarvittavat nirkkokappaleet:


Nyttemmin olen saanut kaikki ommelluksi paperipalaansa, joten ne ovat vain kiinnittämistä vailla valmiit. Hohhoijaa, seuraavaksi saankin taas etsiskellä sopivia taustakappaleita!

Ompelin aika monta pitkää suoraa ”saumaa” tänään:


Siis siksakkasin verkkokauppa PeeKaasta ostamani kankaat vihdoinkin, jotta ne ovat valmiit pestäviksi ennen käyttöä. (Kuvassa ne odottavat, että nakkaan ne seuraavaksi pesukoneeseen.) Vähän kuin olisin tehnyt oikein ompelutyötä pitkästä aikaa. Käsinompelu ei tunnu ihan samanlaiselta tilkkutyöltä kuin jos ompelen koneella.

Eilen ja tänään vietetään Raumalla Tilkkupäiviä. Olen kovin laiska lähtemään kotoa, joten jäin tänne, vaikka olen Raumalta kotoisinkin. Minun jos kenen pitäisi olla näillä Tilkkupäivillä mukana, mutta en ole. Nyt kyllä iski pieni kaiho. Ajattelen kaikkia niitä tilkkutöitä, tuttuja harrastajia ja ostettavissa olevia kankaita, jotka jäävät näkemättä. No, varmaan näen blogosfäärissä muutaman raportin Päiviltä.

Esittelen tähän lopuksi vielä tilkkuilijalle sopivan mattokuosin:


Tällainen paloista kootun näköinen matto saapui kotiimme perjantaina. Olen iloinen, ettei Mies ruvennut vastustelemaan kuosia! Olen iloinen myös siitä, ettei minun tarvinnut ruveta ostelemaan mattoja, leikkaamaan niitä paloiksi ja kokoamaan yhteen, vaan että löysin tällaisen valmiina.

Kommentit

Unknown sanoi…
Hiljaa hyvä tulee! Matto on rauhallisen oloinen, Onko näin? Eläväinen muttei hyppää silmille :)
Irma sanoi…
Matto on hieno, tykkään:)
Schulz Family sanoi…
I really like the mat. Looks aweseom
Päivityksiä sanoi…
Mullakin on tilkkumatto, ja sitä jaksaa päivästä toiseen ihailla, vaikka on jo useamman vuotta sitä tehnyt :)

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ompele vetoketjulaukku.